Skärmklipp 2020-06-21 00.20.16

 

Del 1:2 MÖRKA KRAFTER

från 8 till 14 minuter in i del 1

 

ROLLFIGUR NR 1: UPPVIGLARE MOT LAG OCH ORDNING

 

Lista med länkar till alla hemsidor på denna site finns längst ner på sidan!

 

FICTION OCH PROPAGANDA eller DOKUMENTÄR?
 
Det kan vara väl värt mödan att syna det i detalj hur enkelt man låter sig luras av diverse klassiskt propagandistiska trix, inte minst i form av ljudsättningen, att gå rätt i fällan att köpa budskap vartill det aldrig redovisas ngn faktagrund. För vid närmare eftertanke; vad är det egentligen som presenteras i form av fakta för misstänkliggörandet av de stödjande personer runt mamma som närmast framställs som vilselett och / eller vilseledande trosvissa medlemmar i en och samma "sekt" och uppviglare mot lag och ordning. Och vi ska se hur dramat ju mer det närmar sig slutet, tar form av en saga, som befolkats med alla dess klassiskt arkaiskt-mytologiska figurer av  troll och häxor, goda féer och hjältar mm. Och att Agneta Bravélius i BRY ska representera häxan över alla häxor råder knappast någon tvekan om ens redan från första början.
 
Men vad det egentligen är för fel och synder hon ska hängas ut för som sådan - det låter dock vänta på sig för att uppdagas, om det ens sker öht. Och det är det som min analys vill låta avslöja efter bästa förmåga.
 
Den man som stått för ljudmixen till dramaunderhållningen: Niklas Antonell. kan på goda grunder, sett till hur propaganda konstrueras för att tränga sig in bakom hjärnbarriären till det undermedvetna, antas vara den viktigaste av dem alla i den 14 man starka besättning som stått för slutprodukten, inklusive en kvinna som stått för kompletterande research och ansvarig utgivare.
15 MAN STARK BESÄTTNING FÖR ATT RO DET LUXUÖST PÅKOSTADE PROJEKTET I LAND
 
Ändå omnämns han inte alls i den inledande presentationen av produktionsteamet som där anges bestå av åtta mannar, utan endast på slutet i det fullständiga team som består av 14 man starka grabbgänget + en kvinna.
 
Producent Bo-Göran Bodin
Klipp Johan Bjerkner SFL
Patrik Sterner SFK
Foto Lars Granstrand
Flygfoto Björn Olin, helifilm.com
Kompletterande foto Sven Åke Wisén, Kalle Segerbäck
Research Jacob Larsson
Kompletterande research Ida Persson
Manusredaktör Emil Engerdahl
Grafik Martin Burström
Grading Janne Lundqvist
Ljudmix Niklas Antonell
Projektledare Johan Brånstad
Ansvarig utgivare Ingemar Persson
ingemar.persson@svt.se
 
Vad Bo Göran Bodin själv skulle ha bidragit med i form av ”grävande journalistik” måste i jämförelse anses umbärligt, då den lyser med sin frånvaro till förmån för en propaganda som utan större överdrifter skulle kunna jämföras med Göbbels och Leni Riefenstahls, åtminstone sett till det rent hantverksmässiga tillvägagångssättet och uppsåtet att förvanska och förvränga verkligheten, för att ge bröd och skådespel åt folket att lugna det med.
MAXAD MIND-CONTROL MED MUSIK
 
Ett ofta återkommande akustiskt / musikaliskt grepp som vädjar till det omedvetna hos tittarna är att lägga en grundton i botten som ligger fast och alltefter behov av tryggt tillitsfull eller spänningsskapande thrilleraktigt stämningsläge, skiftar klangfärg och intensitet. Ovanpå läggs antingen tryggt handfasta i melodik och harmonik förankrade idylliserande eller sorgset bekräftande pianoklanger i den traditionellt klassiska genren i form av fallande melodislingor eller ackord, Ibland i nationalromantisk anda och ibland i form av tyngre sorgmarsch á la Chopin, särskilt när det är pappans krisartade känsloläge som ska accentueras.
 
När det ska sås olust och tvivel och skapas en spänning som söker efter upplösning och klargörande, prickas enskilda strödda toner ut ovanför den liggande grundtonen / klangen som då antar en mer eller mindre tjutande / visslande / skärande och gnisslande och envetet ihållande karaktär, medan de omkringkastade vilsna tonerna ovanför, saknar inneboende sammanhang och meningsfulla mönster, och ofta antar en spröd klang som av glas eller som från en harpa. De spröda vilsna tonerna övergår sedan ibland till ett klanglöst tickande / smattrande ljud som av en timer som står och tickar eller en visp som rör om i en kastrull och ofta alltmer övergår i fågelvingars flaxande och kråkors kraxande. När klimax ska understrykas av att ”den vänliga grävaren” Bo Göran Bodin dykt på ännu ett braskande "scoop", stegras tjutandet / visslandet och det vilsna tonspråket till ett crescendo, för att förstärka intrycket av att dramat närmar sig en av sina höjdpunkter, trots att grävandet aldrig kommer till skott genom fakta läggs fram på bordet. Innan dess har det alltid gjorts ett snabbt scenbyte till ett annat ”fynd” som medelst metoden guilt by association är avsett att förstärka illusionen av att det föregående ”fyndet” äger nån slags bäring.
 
Likaså när medlemmarna i det sk ”nätverket” far omkring på gator och torg och upp och nerför trappan till maktens boningar och fram och tillbaka i korridorer och stänger dörrar bakom sig till slutna konferensrum, hötter med nävarna att folk ska straffas eller fienden ska bekämpas och det smattras förbi sekundsnabba kameraklipp av indignerade utrop på nätet, omväxlande med att folk brister ut i affekterade utspel och Agneta Bravélius flera gånger sätter ett glas vatten ifrån sig med en bestämd gest - stegras grundtonen till ett envist och mycket enerverande gnisslande, tjutande och skärande tutande interfolierat med ambulanssirener som tutar på tersen. (Tredje intervallet i skadan samma som i barns retsånger världen över - ett intervall som alltså är förknippat varning / fara / mobbing) eller överdramatiserande orkestrala tongångar av mer eller mindre ödesdiger eller sorgesam karaktär.
 
DRAMAUNDERHÅLLNING MED SUGGESTION OCH ARGUMENTATION ENLIGT IPSE DIXIT OCH GUILT BY ASSOCIATION
Alltihop djävulusiskt utstuderat och infernaliskt medvetet gjort för att orsaka skada. Han måtte vara den enda utöver helikopterfilmaren, som verkligen kan tänkas ha lagt ner det heltidsjobb på över ett år, (eller i varje fall ett halvt) som Bo Göran Bodin skryter och skroderar med att ha lagt ner på sitt ”wallraffande”. Detta som resulterat i de häftiga "scoopen" att:
 
1) en artikel av Agneta Bravélius diffar från en annan på ett sätt som kan tyckas vara litet märkligt innan man förstått varför, samt att hon i den skulle ha hävdat förekomsten av ett läkarbesök som BGB hävdar inte existerar, vilket för det första vare sig stämmer med vad hon uttalat i denna artikel och att detta läkarbesök aldrig heller specificeras av BGB.
 
2) att en läkare skulle stå i kontakt med det sk ”nätverket” grundat på att hon och Monica Dahlström Lannes lajkat varandras tårtor på Facebook, och därför ska antas ha ställt ut ett  falskt läkarintyg och begått mened i rätten.
 
3) att Agneta Bravélius, Monica Dahlström-Lannes och Hans Cagell  och övriga i det sk ”nätverket” suggererar varandra att tro på spöken mitt på ljusa dan i form av att sk ”pedofila nätverk” skulle ha genomsyrat hela myndighetsutövningen i socialtjänst och rättsväsende, trots att ingen påstått ngt sådant och BGB mjölkat dem länge och väl för att ändå erkänna det. Däremot har Agneta Bravélius en faktabaserad grund till sina misstankar om att det kan ligga sådana bakom vissa tendenser inom socialtjänst & rättsväsende som hon långtifrån är ensam om att ha noterat, men som aldrig  mer än antydningsvis tillåts komma till uttryck.
 
4) att Agneta Bravélius, Monica Dahlström-Lannes och Hans Cagnelll påverkat varandra och / eller låtit sig påverkas att ”tro” på mammans ”hittepå” om sexuella övergrepp, genom att på ett försåtligt sätt misstänkliggöra dem med korta korsklippta fraser som ska ge intryck av en ömsesidig "påverkan" att komma fram till ett och samma överensstämmande pussel. Att det pussel de lagt är det enda pussel som finns att lägga, sett till förevarande fakta i fallet, och därför även stämmer med andras som till exempel fil. lic. Jan Björklunds och advokat Henning Wittes, utgör besvärande omständigheter som BGB, likt katten kring den heta gröten, nogsamt underlåter att ge sig in på, för att istället hålla sig till myndigheternas ”pusselläggning” enligt argumentationstekniken  IPSE DIXIT - dvs att ngt är sant bara för att en auktoritet har hävdat det.

BGB:s ”scoop” har summa summarum enbart utgjorts av att en gång för alla hålla fast vid det första ”tips” han blivit förmedlad av pappans kontakt på SVT. Hans falska förespeglingen att göra en uppföljning av det reportage om samhällets brister i skydd mot barns utsatthet för våld och / eller sexuella övergrepp i nära relation, som han 2004  tillsammans med Monica Dahlström-Lannes och Agneta Bravélius medverkade till, resulterade denna gång i ett "wallraffande"  som tycks ha haft som målsättning att samla ihop så mycket filmklipp som möjligt av dem som såväl av Hans Cagnell och övriga i det sk "mäktiga nätverket" dvs mammans ombud Jan Björklund, den avhoppade polisen Conny Andersson och advokaten / journalisten Henning Witte, för att kunna klippa ihop den bild av ett illasinnat, manipulativt förljuget och stolligt gäng lättlurade "konspirationsteoretiker", som pappan själv buntat ihop som "BRY" och målat ut i följande ordalag i slutet på del 1:7 Konspirationsteorier - eller befogade misstankar om korruption, efter 50 minuter,

-BRY dom publicerar idogt nya saker och dom skriver om det och dom tycker på den svagaste punkten som är barn.
 
-Dom har på ett proffsigt sätt med sina personer, sättet att klä sig och föra sig … på nåt sätt byggt upp en fasad.
-Det måste få ett stopp!

-Hur mycket mer kan hon göra som jag inte vet om ännu?

 

(Här syftar pappan uppenbarligen enbart till BRY som Agneta Bravélius, trots att han i sina  första fördömanden talar om BRY som "dom".)

Författare till texterna på denna hemsida och ansvarig utgivare:

Gunilla Madegård

ABOUT

Skärmklipp 2020-06-19 23.33.49

Nu tillbaka till dramat som det avslutades i förra avsnittet:

Ljud av forsande vatten och en celloton i bakgrunden:

 

BGB:8:00

-Men nu vet ju jag att det finns en helt annan berättelse ///

-En som förklarar ///  varför Nellos son /// är försvunnen.

 

Min kommentar:

Ja det framgår med all önskvärd tydlighet att BGB känt till denna "andra berättelse" redan från start när han blivit kontaktad av pappan, och att han därtill okritiskt och utan att vinnlägga sig om att redovisa fakta till grund för sin uppfattning, har för avsikt att framställa den som falsk.

 

 

Skärmklipp 2020-06-20 08.42.16

8:25 Nu syns Agneta Bravélius komma gåendes  i ett vintrigt landskap, med kråkor och änder som kraxar i bakgrunden. Nu hörs idylliskt klara och harmoniska tongångar ackompanjerade av en alltmer tveksamt olycksbådande underton i bakgrunden

AB:

-Jag heter Agneta Bravelius och jag är grundare och verksamhetsledare av BRY barns rättsskydd. Vi arbetar för att stärka rättigheterna för de barn som blivit utsatta för våld och / eller sexuella övergrepp här i Sverige.

Därefter syns ett längre klipp av Agneta i närbild blickandes modigt och strongt tillitsfullt in i kameran. (Ska månne den "fina fasaden" hålla? Finns det något ärligt och hållbart uppsåt där bakom? )

I nästa klipp står Agneta Bravelius i en talarstol:

 

Skärmklipp 2020-06-20 08.42.44

AB:

-Jag har arbetat inom media och har också arbetat som PR-konsult och jag är också författare till boken, När blodsbanden brister, som publicerades under pseudonymen Hanna Svensson

Klipp från riksdagen med Tasso Stafilidis i talarstolen: 9:04

-Herr talman i julas fick justitieutskottet en liten julklapp

 

Skärmklipp 2020-06-20 09.10.27

Sen tillbaka till föregående scen när AB visar upp sin bok:

AB:

-Och den här boken beskriver mina egna erfarenheter, som också är bakgrunden till varför jag grundat BRY.

Klipp tillbaka till riksdagen med Tasso Stafilidis i talarstolen

-Och jag vet också att många av er ledamöter har läst boken och verkligen tagit till er hur illa de många barn som blir utsatta för övergrepp far i vårt rättsväsende.

I nästa klipp syns en man med AB:s bok i händerna: nämligen Thomas Kronståhl, riksdagsledamot (S) 9:30

 

Skärmklipp 2020-06-20 09.10.35

Thomas Kronståhl:

-Hon har ju en enorm kraft naturligtvis och brinner för det här. Hon har ju som sagt var gått den långa vägen, för den här kunskapen måste man ju säga.

Nu syns AB i bild igen ute och gå i sin svarta kappa och sen snabbt tillbaka till AB i sin talarstol:

 

AB:

-99 % av alla dom som tar kontakt med oss är kvinnor. Dom tar kontakt i djup förtvivlan och frustration över att inte få hjälp att skydda sina barn. Och den misstänkta förövaren är i 98 % av fallen barnets pappa.

Nu syns AB / BRY:s Facebooksida i bild

 

Skärmklipp 2020-06-19 22.42.59

AB:

-Vi har byggt en ganska stabil bas vill jag mena, som når ut till ungefär en kvarts miljon varje vecka. Och jag ser att när folk får upp ögonen för hur illa det är, så väcks också en otroligt vrede. 10:00

Inklippt snapshot av AB I närbild iklädd mörkblå kostym, från ett helt annat tillfälle, där hon inte kommer till sin fördel utan ser blek och pussig ut i ansiktet, och med en framträdande bekymmersrynka och hennes röst tränger igenom på ett pockande sätt, som inte alls är representativt för Agneta Bravélius värdigt stilfulla framtoning. Har nu BGB äntligen lyckats hitta en "rispa i den fina fasaden" i det rika filmmateral han samlat på sig under ett års tid? Alla har vi våra mindre fördelaktiga stunder och här kanske Agneta Bravélius hade en? Eller är är ljussättning och röstförvrängning som fått till stånd detta resultat?

AB:

-Vi måste sannerligen öppna upp här i Sverige och se vad sin händer på vår egen gata.

Min kommentar:

Ja det borde om inte annat Bö-Göran Bodin själv vara väl medveten om efter att ha medverkat till de reportage 2004 som vittnar om en verklighet för utsatta barn som nu 16 år efteråt fortfarande inte blivit bättre och som varit hans falska förespegling att göra en uppföljning av, när han i början av 2019 tog kontakt med Agneta Bravélius (och Monica Dahlström-Lannes) inför detta projekt.

Men istället har den "wallraffande" målsättningen tydligtvis varit att med föga helgade medel måla ut dem själva till ett hot i form av samhällsfientliga uppviglare.

Skärmklipp 2020-06-20 09.20.33

Under ett illavarslande skärande tjut visas nu rubriken:

RÄTTIGHETSBÄRARNA.

Klippet avslutas  med en korthuggen duns i bakgrunden som när man sätter ner en stor tung säck potatis i golvet.

 

Skärmklipp 2020-06-20 09.20.42

Och nu syns åter AB i bild iklädd sin mörkblå kostym sitta och knappa vid sin dator. 10:34

BGB:  under tiden som den oroväckande ljudkulissen fortsätter att pågå, nu ersatt med tveksamt spridda toner från en harpa:

-BRY har publicerat fler artiklar om Nellos fall.

Ny syns dessa rubriker i bild efter varandra:

”VEM tar ansvar för Elias?"

SAMMANFATTNING AV ANNAS KAMP

BGB:

-I texterna  kallas mamman och sonen under de fingerade namnen Anna och Elias.

Nu ses AB högläsa om fallet Anna & Elias:

Skärmklipp 2020-06-20 11.25.09

AB:

-Han hade nya blåmärken i dag igen. Om två dar måste han tillbaka till sin pappa. Efter det första umgänget med pappa var Elias kropp full mede blåmärken. Han hade tom skador på könsorganet. Mamman tog honom till läkare som dokumenterade skadorna och gjorde orosanmälan efter nästa umgänge hade pojken nya skador. Mamman bokade ny tid och Elias träffade en ny läkare. (Nu syns ingången till något som man väl få anta ska vara em läkarmottagning och därefter en klocka på dess vägg) Även hon dokumenterade och anmälde. Fem gånger gick dom till vårdcentralen….. (AB ser ärligt och uppriktigt ut att vara mycket illa berörd av det hon läst 11:38) Dom kan inte tolka skadorna på annat sätt än att pojken har varit utsatt för övergrepp.

Fasaden på en läkarmottagning syns i bild

Därefter en landsväg i filmad ur helikopterperspektiv med en bil som far fram  i mörkret.

 

Skärmklipp 2020-06-20 11.32.36

AB:

-Det kan ju vem som helst förstå att det är en omöjligt situation att skicka tillbaka sitt barn till den person som man vet misshandlar eller förgriper sig på barnet. En ohållbar situation.

Nu syns en upplyst förort filmad ur helikopterperspektiv i vintermörkret. Ödesdigra tongånger i bakgrunden…

AB:

-Så till slut fattade hon beslutet att gå under jord.

 

Skärmklipp 2020-06-20 11.33.24

AB:

-Jag hoppas att dom som varit involverade  i det här faller ser vilja förödande konsekvenser deras feghet har fått.

Nu syns följande rubriker med stora röda bokstäver:

TVINGAS GÖMMA SIG FÖR ATT SKYDDA SIN SON MOT ÖVERGREPP: NU ÄR HON SJÄLV ANHÅLLEN!

Och sen därefter:

PEDOFILEN GÅR FRI

Barns rättsskydd.

www.barnsrattsskydd.se

 

Nu syns pappan komma gående i stadens vimmel. 12:45

Skärmklipp 2020-06-20 11.34.05

 

Sen blixtrar det liksom till av en skur av kameratagningar och följande rubriker upp i snabb följd:

Hur kan en pappa göra så mot sin egen son.

Så fruktansvärt vidrigt!

BGB:

-Pappan nämns inte med namn i BRY:s texter.

FB-kommentar:

Spermadonatorn ska låsas on på livstid.

BGB:

-Men Nello säger att han blivit igenkänd

 

Min kommentar:

Nej BRY har aldrig kallat pappan vid namn varför han heller aldrig haft anledning att känna sig utpekad, förrän någon (möjligtvis han själv med hjälp av de många hjälpande händer som ingår i hans nätverk?) infiltrerat BRY:s Facebook-sidor för att sprida domen och därmed, (som han trodde?) ett misstänkligt sken över mamman.

Den taktiken har man sett prov på i många liknande fall, där de auktoritetsbundna tycks mena sig inneha det rätta mandatet att misstänkliggöra de rättslösa, enbart genom att hänvisa till myndigheternas felaktiga beslut.

Det pappan och SVT / BGB  gör är ju därtill att medverka till att även sonens identitet blir röjd inför hela landet. Förstår inte hur det kan vara försvarbart på ngt sätt. Själv menar pappan att han nödgas göra så, för att motverka att sonen blir mobbad i skolan. Men risken är väl snarare den rakt motsatta och / eller att han får höra från allom och envar att den mamma som många vittnat om att han är så otroligt fäst vid, är en psykiskt sjuk häxa som förstör hans liv. Och hur ska en 9-årig pojke kunna tackla det?

 

Skärmklipp 2020-06-20 11.57.49

Pappan:

-Jag har ju velat skydda mitt ansikte, för min son alltså för att inte han ska bli mobbad i skolan.

Nya textrader visas upp:

MONSTER. De vidriga pedofilen / Misshandlaren till fader.

Pappan:

-Men nu är det mycket viktigare att jag går ut med det här för att folk inte ska tissla och tassla bakvägen och dom inte  ska säga nånting. -Jaha det är han som är den misstänkta pedofilen.

 

Ännu fler textrader:

-Övergrepp är bevisat.

-Gör en rättsmedicinsk undersökning av pappan.

Den varnande brandsbilstersen hörs tuta upp och ner i bakgrunden.

Pappan:

-Jag har inget val. Jag känner att jag inte har något val.

(Och observera här att pappan är en vanlig man, som lever samma nyktra vardagsliv som alla vi andra!)

 

Skärmklipp 2020-06-20 13.24.16

BGB 14:00

-Jag blir alltmer osäker. Vad är det egentligen som hänt? Lögn 3

-Både Nello och BRY kan ju inte ha rätt.

 

Här läggs återigen vyer av den stadsbild upp vari det i bakgrunden hägrar stora lyftkranar. Undras vad de ska ha för symbolisk betydelseavsedd att tränga ner i vårt undermedvetna?

 

Lögn 3:

Av den osäkerheten syns vare sig så här långt eller i det fortsatta ett spår. Tvärtom följer BGB troget pappans / socialtjänstens, polis - o åklagares och tingsrättens tolkning som den enda möjliga utan att ens för syns skull göra den alternativa hypotesprövning som är prio i all form av vedertagen utredningsmetodik.

Att den ansatsen är fix och färdig redan från början, kommer otvetydigt till uttryck genom  att pappan helt oproblematiserat framställs som ett offer och att mammans motiv till sin flykt med sonen anges vara själva vårdnadstvisten, trots att fakta  ger vid handen att det är en felaktig tolkning av vad som är orsak och verkan  eftersom det var hennes anmälningar av sonens skador och skrämmande vittnesmål om vad han blivit utsatt för hos pappan, som gav upphov till vårdnadstvisten istället för tvärtom. Mer om detta längre fram, i intervju med pojkens ombud: advokat Mari Schaub: Del 1:4 Presentation av Birgitta Holmberg / ATSUB och Mari Schaub

Skärmklipp 2020-06-20 23.38.59

Nu hörs ett nära nog outhärdligt genomträngande och dissonant ljud som far upp och ner och hit och dit som på måfå, understött av dova bumpar och så syns Agneta Bravélius i bild sittandes i en fåtölj  med datorn i knät, och som nästan alltid filmad i ett halvdunkel.

AB:

-Det är liksom ytterst anmärkningsvärt hur myndigheterna totalt lägger locket på.

(Nu syns Monica Dahlström-Lannes trava upp emot maktens boningar och som så ofta även senare i denna serie filmad bakifrån)

AB:

-Och vad som är unikt för mig med det här fallet, är ju att vi har kontakt med varandra, vi som har lagt det här pusslet.

Skärmklipp 2020-06-20 13.24.34
Skärmklipp 2020-06-21 14.56.39

Och sen är det dags för den tredje rollfiguren att dyka upp i bild, också han på marsch för att sprida sin / sitt  försåtliga "påverkan" och trolldomsgift, nämligen psykoterapeuten Hans Cagnell.

Eftersom han i det följande ges en betydligt mycket större och betydelsefull roll än Monica Dahlström-Lannes kan han anses ha blivit tilldelad rollfiguren som uppviglaren Agneta Bravélius förste sekundant och vad gäller hans sysselsättning som psykolog kan han dessutom lätt passa in i sagan som trollgubbe.

Vad är det för underlig tingest i grönt med ett svart skynke över i förgrunden?

Skärmklipp 2020-06-20 13.25.01

 

ABOUT

 

ANALYS AV SVT:s DOKUMENTÄRSERIE: 

ATT RÄDDA ETT BARN

 

RÄDDA MÄN ELLER BARN?

Redogörelse av det bedrägliga upplägget kring tillkomsten av ”dokumentärserien”: ATT RÄDDA ETT BARN och den ideologiskt kunskapsfientliga agenda den ingår i, som SVT Dokument inifrån anslutit sig till i sina tidigare produktioner sen ”Könskriget” sändes 2005

 

KARTA OCH KOMPASS TILL DRAMATURGIN

DEL 1: MÖRKA KRAFTER

 

PROLOG:

1:1 FAKTA ELLER FICTION

 

1:2 ROLLFIGUR NR 1: UPPVIGLARE MOT LAG OCH ORDNING

 

1:3 ROLLFIGUR nr 2 OCH 3 - UPPVIGLARENS ADJUTANTER OCH "CIVILISATIONENS" FIENDER

 

1:4 ROLLFIGURERNA 3 OCH 4: ”CIVILISATIONENS” UTPOST MOT FIENDEN - DEN GODA FÉN / SIBYLLAN OCH MODER SVEA 

 

1:5 FILMADE DOKUMENT ISTÄLLET FÖR GRANSKADE

 

1:6 FAKTA ELLER FEJK OM BARNETS VITTNESMÅL?

 

PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST

 

EPILOG:

 

1:7 "KONSPIRATIONSTEORIER" - ELLER VÄLGRUNDADE MISSTANKAR OM KORRUPTION?

 

Del 2: EN NY MÄKTIG MOTSTÅNDARE »

 

2:1 VILSELEDANDE SPÅR I WALLRAFFANDET

 

2:2 ROLLFIGUR nr 4: DEN VILSELEDDA BARMHÄRTIGA SAMARITEN

 

2:3 ROLLFIGUR nr 5:  DEN SKUMMA INFILTRATÖREN OCH UPPVIGLAREN MOT LAG OCH ORDNING - MAMMANS OMBUD  

 

2:4 MODER SVEA OCH DEN GODA FÉN VALLAR TILLBAKA DE VILSEGÅNGNA I FÅLLAN IGEN

 

Del 3: ETT MÄKTIGT NÄTVERK

 

3:1 SAGANS SANNING 

 

3:2 LJUSETS RIDDARE "AVSLÖJADE" SOM MÖRKRETS

 

3:3 DAGS FÖR OFFENTLIG AVRÄTTNING AV BRY-HÄXANS ADJUTANT - DEN HORNFÖRSEDDA BRY-TROLLGUBBEN »

 

LISTA MED FAKTAFEL

REFERENSER TILL FAKTA OCH SAKKUNSKAP SOM MYNDIGHETERNA OCH SVT / BO-GÖRAN BODIN NEGLIGERAR

 

FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 1 »

 

FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 2 »

 

EXPERTER SOM DISKVALIFICERAS AV AMATÖRER »

 

STOR OKUNSKAP OM GRUNDLÄGGANDE UTREDNINGSMETODIK »

 

STOR OKUNSKAP OM BARNFÖRHÖR »

 

MAMMANS ADVOKAT ANNA EDELHJELM I OHELIG ALLIANS MED ATSUB »

 

KOLLEKTIV JO-ANMÄLAN TILL CHEFS-JO ELISABETH RYNNING »

 

PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST»

 

 

ABOUT

 

ANALYS AV SVT:s DOKUMENTÄRSERIE: 

ATT RÄDDA ETT BARN

 

RÄDDA MÄN ELLER BARN?

Redogörelse av det bedrägliga upplägget kring tillkomsten av ”dokumentärserien”: ATT RÄDDA ETT BARN och den ideologiskt kunskapsfientliga agenda den ingår i, som SVT Dokument inifrån anslutit sig till i sina tidigare produktioner sen ”Könskriget” sändes 2005

 

KARTA OCH KOMPASS TILL DRAMATURGIN

 

DEL 1: MÖRKA KRAFTER

 

PROLOG:

1:1 FAKTA ELLER FICTION

 

1:2 ROLLFIGUR NR 1: UPPVIGLARE MOT LAG OCH ORDNING

 

1:3 ROLLFIGUR nr 2 OCH 3 - UPPVIGLARENS ADJUTANTER OCH "CIVILISATIONENS" FIENDER

 

1:4 ROLLFIGURERNA 3 OCH 4: ”CIVILISATIONENS” UTPOST MOT FIENDEN - DEN GODA FÉN / SIBYLLAN OCH MODER SVEA 

 

1:5 FILMADE DOKUMENT ISTÄLLET FÖR GRANSKADE

 

1:6 FAKTA ELLER FEJK OM BARNETS VITTNESMÅL?

 

PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST

 

EPILOG:

1:7"KONSPIRATIONSTEORIER" - ELLER VÄLGRUNDADE MISSTANKAR OM KORRUPTION?

 

 

Del 2: EN NY MÄKTIG MOTSTÅNDARE »

 

2:1 VILSELEDANDE SPÅR I WALLRAFFANDET

 

2:2 ROLLFIGUR nr 4: DEN VILSELEDDA BARMHÄRTIGA SAMARITEN

 

2:3 ROLLFIGUR nr 5:  DEN SKUMMA INFILTRATÖREN OCH UPPVIGLAREN MOT LAG OCH ORDNING - MAMMANS OMBUD  

 

2:4 MODER SVEA OCH DEN GODA FÉN VALLAR DE VILSEGÅNGNA TILLBAKA I FÅLLAN IGEN

 

Del 3: ETT MÄKTIGT NÄTVERK

 

3:1 SAGANS SANNING 

 

3:2 LJUSETS RIDDARE "AVSLÖJADE" SOM MÖRKRETS

 

3:3 DAGS FÖR OFFENTLIG AVRÄTTNING AV BRY-HÄXANS ADJUTANT - DEN HORNFÖRSEDDA BRY-TROLLGUBBEN »

 

 

LISTA MED FAKTAFEL

REFERENSER TILL FAKTA OCH SAKKUNSKAP SOM MYNDIGHETERNA OCH SVT / BO-GÖRAN BODIN NEGLIGERAR

 

FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 1 »

 

FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 2 »

 

EXPERTER SOM DISKVALIFICERAS AV AMATÖRER »

 

STOR OKUNSKAP OM GRUNDLÄGGANDE UTREDNINGSMETODIK »

 

STOR OKUNSKAP OM BARNFÖRHÖR »

 

MAMMANS ADVOKAT ANNA EDELHJELM I OHELIG ALLIANS MED ATSUB »

 

KOLLEKTIV JO-ANMÄLAN TILL CHEFS-JO ELISABETH RYNNING »

 

PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST»