ABOUT
Ansvarig utgivare
Gunilla Madegård
OM MINA ERFARENHETER SOM BARN-OCH KVINNORÄTTSAKTIVIST
Under de snart fem år som jag varit verksam som stödperson och utredare / granskare åt rättslösa kvinnor / föräldrar och barn har jag blivit alltmer involverad i rättsfall som i hög grad bedöms utefter samma premisser som dem som kom till uttryck i skandaldomen i Solna 2018, som väckte sån oerhörd uppståndelse i landet pga de muslimska nämndemännens kvinnosyn.
Dels ansåg de att målsäganden, en kvinna som anmält sin fd man för misshandel, borde ha avstått från polisanmälan, för att istället låta familjerna göra upp i godo, dels hävdade de att mannen var den mer trovärdiga av dem båda, pga att han kom från en ”bättre familj” och dels misstänkte de kvinnan för att ha anmält mannen falskt i avsikten att komma åt hans lägenhet. Detta till trots att hon då redan hade skaffat en egen.
Det är slående hur höga tankar vi svenskar har om hur det ser ut med vår egen kvinnosyn och jämställdhet i jämförelse.
Nog har Sverige under lång tid varit ett föregångsland i det avseendet. Men hur det ser / har sett ut inom rättsutövningen är en fråga som blivit alltmer brännhet ju fler kvinnor / mammor som drabbas av en rättslöshet så total att den tom vida överskrider det inträffade i Solna-fallet, kommit till tals i sociala medier sedan #meetoo släppte loss en strid ström av tidigare nedtystade röster.
Hon fick ju nämligen, precis som Leif GW förutsåg, upprättelse i Hovrätten. Men de kvinnor / mammor vars ärenden jag åtagit mig att granska kommer aldrig till ett slut, utan kan pågå i åratal under tiden som både de och deras barns psykiska hälsa och ekonomi dräneras i grunden, på ett sätt som inte kan definieras på annat sätt än som ren och skär psykisk tortyr.
Gunilla Madegård
Oll Matts gata 28
38791 Borgholm
Frilansskribent, fritidsforskare, barn - och kvinnorättsaktivist och talesperson för föräldrar och morföräldrar i AKTION #eftervåldet mot SAMHÄLLSSKADLIGLIG MYNDIGHETSUTÖVNING som av hänsyn till barnen och rädsla för repressalier vill vara anonyma
BAKGRUND OCH CV:
- Till uppgiften att på idéell och obetald basis verka som stödperson till föräldrar i high conflict divorces / komplicerade vårdnadsärenden och utsatthet för postseparationell ofrid, samt att granska familjerättens utredningar och tingsrättens beslut, har jag 25 års erfarenhet av arbete med barn och unga som självständigt kreativ pedagog med inriktning på personlighetsutveckling i ett nära angränsande område till uttryckande konstterapi.
- Utifrån den och min rytmiklärarexamen har jag även genomgått en forskningsförberedande utbildning i musikpedagogik och musikpsykologi, med en tvärvetenskaplig inrikting mellan bl a akustik / neurologi / anknytningsteori / utvecklingspsykologi/ estetik / antropologi / sociologi samt under de fem år jag varit verksam som stödperson och granskare, införskaffat nödvändiga kunskaper inom familjerätt, forskning om high conflict divorces / komplicerade vårdnadstvister, våld och / eller sexuella övergrepp i nära relation och postseparationell ofrid eller sk ”eftervåld” mm.
Min verksamhet bygger uteslutande på eget privat intiativ och idéell obetald basis och är inte knuten till någon organisation.
Ytterligare info om mina bidrag till kampen för nutidens rättslösa kvinnors / mammor och barn:
http://mmstudies.com/eftervaldet
http://mmstudies.com/eftervaldet/definition
http://mmstudies.com/eftervaldet/kollektiv
http://mmstudies.com/atb/radda
http://mmstudies.com/pas/lytsy
http://mmstudies.com/atb/jo
MUSIKPSYKOLOGI - vetenskapen om människans sk "musiska" potentialer
MUSIK ÄR MER ÄN BARA "MUSIK".
MUSIK = PSYKOLOGI
MUSIK = EMOTION = MOTION
Ordlös kommunikation kan förmedla såna känslor minnen och upplevelser som ligger bortom det verbala språkets potential att symbolisera. Den förmedlas "musiskt" dvs med de akustiska och kroppsspråkliga signaler som utgörs av rytm, tajming, tonfall, intensitet och vitalitet mm som också är musikens grundelement.
Den kända filosofen Susan Langer uttrycker det bla med följande ord:
“There are certain aspects of the so-called ‘inner life’—physical or mental —which have formal properties similar to those of music—patterns of motion and rest, of tension and release, of agreement and disagreement, preparation, fulfilment, excitation, sudden change, etc. Langer (1942, p. 228).
Orsaken till att musiken kan utgöra ett ordlöst språk som förstås universellt över alla språkgränser, är att det är det första språk som talas mor och barn sinsemellan och i viss utsträckning, om än med mindre explicita medel, också kommuniceras i djurvärlden.
Förutom att det är ordlös kommunikation det handlar om, gör det inte precis saken lättare att förklara med några korta ord, att det även handlar om komplext återverkande system där det inte går några raka enkla linjer från det som är orsak till det som blir verkan. Det har ofta påtalats av de mer sentida vetenskapsteoretikerna att den västerländska vetenskapen alltför länge och i alltför grad varit ensidigt präglad av ett linjärt kausalitetstänkande som enbart är tillämpbart på vissa begränsade delområden som tex inom mekaniken. För att fånga in de större systemrelaterade orsakssambanden krävs ett holistiskt systemvetenskapligt angreppssätt som ser till delens plats och föränderlighet i förhållande till helheten och vise versa och att det dem emellan råder ett icke linjärt reflexivt återverkande kausalietetsförhållande, där orsak och verkan kan byta plats.
Att sätta ord på det som utspelar sig i en musisk interpersonell interaktion eller när det "resonerar" - får en genklang som sätter krafter i rörelse på det inre planet, är som att försöka fånga vinden med händerna. Likväl är det fullkomligt basalt och högst konkret förevarande i all form av meningsfullt dialogisk kommunikation. Och för en sådan krävs att parterna är lyhört "intonande" för de signaler som kommuniceras.
Då det är fråga om ordlös kommunikation som kommuniceras med akustiska signaler och kroppsspråkliga medel, kan den enbart betecknas och beforskas med gängse form av musikalisk notation och tempobeteckningar, samt begrepp och metoder i musikpsykologin, som utgör en tvärvetenskap mellan akustik, neurologi, estetik, psykologi, sociologi och antropologi mm.
Här finns en bra översikt av den typ av tvärvetenskaplig forskning i utvecklingspsaykologi / anknytningsteori / musikpsykologi som utgjort min ingång i ämnet:
The Human nature of Music
Stephen Malloch and Colwyn Trevarthen3*
- 1 Westmead Psychotherapy Program, Sydney Medical School, The University of Sydney, Sydney, NSW, Australia
- 2 The MARCS Institute for Brain, Behaviour, and Development, Western Sydney University, Sydney, NSW, Australia
- 3 Department of Psychology, School of Philosophy, Psychology and Language Sciences, The University of Edinburgh, Edinburgh, United Kingdom
Music is at the centre of what it means to be human – it is the sounds of human bodies and minds moving in creative, story-making ways. We argue that music comes from the way in which knowing bodies (Merleau-Ponty) prospectively explore the environment using habitual ‘patterns of action,’ which we have identified as our innate ‘communicative musicality.’ To support our argument, we present short case studies of infant interactions using micro analyses of video and audio recordings to show the timings and shapes of intersubjective vocalizations and body movements of adult and child while they improvise shared narratives of meaning. Following a survey of the history of discoveries of infant abilities, we propose that the gestural narrative structures of voice and body seen as infants communicate with loving caregivers are the building blocks of what become particular cultural instances of the art of music, and of dance, theatre and other temporal arts. Children enter into a musical culture where their innate communicative musicality can be encouraged and strengthened through sensitive, respectful, playful, culturally informed teaching in companionship.
The central importance of our abilities for music as part of what sustains our well-being is supported by evidence that communicative musicality strengthens emotions of social resilience to aid recovery from mental stress and illness. Drawing on the experience of the first author as a counsellor, we argue that the strength of one person’s communicative musicality can support the vitality of another’s through the application of skilful techniques that encourage an intimate, supportive, therapeutic, spirited companionship. Turning to brain science, we focus on hemispheric differences and the affective neuroscience of Jaak Panksepp. We emphasize that the psychobiological purpose of our innate musicality grows from the integrated rhythms of energy in the brain for prospective, sensation-seeking affective guidance of vitality of movement. We conclude with a Coda that recalls the philosophy of the Scottish Enlightenment, which built on the work of Heraclitus and Spinoza. This view places the shared experience of sensations of living – our communicative musicality – as inspiration for rules of logic formulated in symbols of language.
M
Min / google översättning:
Musik är i centrum för vad det innebär att vara människa - det är ljuden från mänskliga kroppar och sinnen som rör sig på kreativa, berättande sätt. Vi hävdar att musik kommer från det sätt på vilket kunskapskroppar (Merleau-Ponty) prospektivt utforskar miljön med vanliga "handlingsmönster", som vi har identifierat som vår medfödda "kommunikativa musikalitet." För att stödja vårt argument presenterar vi korta fall studier av spädbarnsinteraktioner med hjälp av mikroanalyser av video- och ljudinspelningar för att visa tidpunkter och former för intersubjektiva vokaliseringar och kroppsrörelser hos vuxna och barn medan de improviserar delade berättelser om mening. Efter en undersökning av historien om upptäckter av spädbarnsförmågor föreslår vi att de gesturala berättande strukturerna för röst och kropp som ses som spädbarn kommunicerar med kärleksfulla vårdgivare är byggstenarna i det som blir speciella kulturella instanser av musiken och dansen, teater och annan tidskonst. Barn går in i en musikalisk kultur där deras medfödda kommunikativa musikalitet kan uppmuntras och stärkas genom känslig, respektfull, lekfull, kulturellt informerad undervisning i sällskap.
Den centrala betydelsen av våra förmågor för musik som en del av det som upprätthåller vårt välbefinnande stöds av bevis på att kommunikativ musikalitet stärker känslor av social motståndskraft för att underlätta återhämtning från mental stress och sjukdom. Med utgångspunkt från den första författarens erfarenhet som rådgivare argumenterar vi för att styrkan i en persons kommunikativa musikalitet kan stödja en annans vitalitet genom att använda skickliga tekniker som uppmuntrar till ett intimt, stödjande, terapeutiskt och piggt sällskap. När det gäller hjärnvetenskap fokuserar vi på hemisfäriska skillnader och Jaak Panksepps affektiva neurovetenskap. Vi betonar att det psykobiologiska syftet med vår medfödda musikalitet växer från de integrerade rytmerna av energi i hjärnan för prospektiv, sensationssökande, affektiv vägledning av rörelsens vitalitet. Vi avslutar med en Coda som påminner om filosofin kring den skotska upplysningstiden, som byggde på Heraklitos och Spinozas verk. Denna uppfattning placerar den delade upplevelsen av känslor av att leva - vår kommunikativa musikalitet - som inspiration för logikregler formulerade i språkets symboler.
“There are certain aspects of the so-called ‘inner life’—physical or mental —which have formal properties similar to those of music—patterns of motion and rest, of tension and release, of agreement and disagreement, preparation, fulfilment, excitation, sudden change, etc. Langer (1942, p. 228).
“The function of music is to enhance in some way the quality of individual experience and human relationships; its structures are reflections of patterns of human relations, and the value of a piece of music as music is inseparable from its value as an expression of human experience” Blacking (1995, p.31).
“The act of musicking establishes in the place where it is happening a set of relationships, and it is in those relationships that the meaning of the act lies. They are to be found not only between those organized sounds which are conventionally thought of as being the stuff of musical meaning but also between the people who are taking part, in whatever capacity, in the performance” Small (1998, p.9).
Översättn:
”Det finns vissa aspekter av det så kallade ”inre livet ”-fysiskt eller mentalt-som har formella egenskaper som liknar musikens-mönster av rörelse och vila, av spänning och frigörelse, av enighet och oenighet, förberedelse, uppfyllelse, upphetsning, plötslig förändring etc. Langer (1942, s. 228).
”Musikens funktion är att på något sätt förbättra kvaliteten på individuell upplevelse och mänskliga relationer; dess strukturer är reflektioner av mönster i mänskliga relationer, och värdet av ett musikstycke som musik är oskiljaktigt från dess värde som ett uttryck för mänsklig erfarenhet” Blacking (1995, s.31).
”Musikhandlingen etablerar på den plats där det händer en uppsättning relationer, och det är i dessa relationer som meningen med handlingen ligger. De återfinns inte bara mellan de organiserade ljud som konventionellt anses vara musikaliska betydelser utan också mellan de människor som deltar, i vilken kapacitet som helst, i föreställningen ”Small (1998, s.9).
Prelude:
We present a view that places our ability to create and appreciate music at the center of what it means to be human. We argue that music is the sounds of human bodies, voices and minds – our personalities – moving in creative, story-making ways. These stories, which we want to share and listen to, are born from awareness of a complex body evolved for moving with an imaginative, future seeking mind in collaboration with other human bodies and minds. Musical stories do not need words for the creation of rich and inspiring narratives of meaning.
We adopt the word ‘musicking’ (as used above by Christopher Small) to draw attention to the embodied energy that creates music, and which moves us, emotionally and bodily. Further, we argue that music comes from the way in which knowing bodies (Merleau-Ponty, 2012 [1945], p. 431) prospectively explore the environment using habitual ‘patterns of action,’ which we have identified as our innate ‘communicative musicality,’ observed while infants are in intimate communication with loving caregivers (Malloch and Trevarthen, 2009a). In short case studies of infant interactions with micro analyses of video and audio recordings, we show communicative musicality in the timings and shapes of intersubjective vocalizations and body movements of adult and child that improvise with delight shared narratives of meaning.
Following a survey of the history of discoveries of infant abilities, we propose that the gestural narrative structures of voice and body seen as infants communicate with loving caregivers, ‘protonarrative envelopes’ of expression for ideas of activity (Panksepp and Bernatzky, 2002; Panksepp and Trevarthen, 2009), are the building blocks of what become particular cultural instances of the art of music, and of dance, theater and other temporal arts (Blacking, 1995).
As the child grows and becomes a toddler, she or he eagerly takes part in a children’s musical culture of the playground (Bjørkvold, 1992). Soon more formal education with a teacher leads the way to the learning of traditional musical techniques. It is at this point that the child’s innate body vitality of communicative musicality can be encouraged and strengthened through sensitive, respectful, playful, culturally informed teaching (Ingold, 2018). On the other hand, it may wither under the weight of enforced discipline for the sake of conforming to pre-existing cultural rules without attention to the initiative and pleasure of the learner’s own music-making.
MMM
Översättn:
Introduktion
Vi presenterar en syn som sätter vår förmåga att skapa och uppskatta musik i centrum för vad det innebär att vara människa. Vi hävdar att musik är ljuden från mänskliga kroppar, röster och sinnen-våra personligheter-som rör sig på kreativa, berättarskapande sätt. Dessa berättelser, som vi vill dela och lyssna på, är födda från medvetenhet om en komplex kropp som utvecklats för att röra sig med ett fantasifullt, framtida sökande sinne i samarbete med andra mänskliga kroppar och sinnen. Musikaliska berättelser behöver inte ord för att skapa rika och inspirerande berättelser om mening.
Vi antar ordet "musisk" (som används ovan av Christopher Small) för att uppmärksamma den förkroppsligade energin som skapar musik, och som rör oss, känslomässigt och kroppsligt. Vidare hävdar vi att musik kommer från det sätt på vilket kunskapskroppar (Merleau-Ponty, 2012 [1945], s. 431) prospektivt utforskar omgivningen med vanliga ”handlingsmönster”, som vi har identifierat som vår medfödda ”kommunikativa musikalitet , 'observeras medan spädbarn är i intim kommunikation med kärleksfulla vårdgivare (Malloch och Trevarthen, 2009a). I korta fallstudier av spädbarnsinteraktioner med mikroanalyser av video- och ljudinspelningar visar vi kommunikativ musikalitet i tiderna och formerna för intersubjektiva vokaliseringar och kroppsrörelser hos vuxna och barn som improviserar med glädje delade berättelser om mening.
Efter en undersökning av historien om upptäckterna av spädbarnets förmågor föreslår vi att de gestaltade berättande strukturerna för röst och kropp som utgör spädbarnets kommunikation med kärleksfulla vårdgivare, kan betecknas som protonarrativa höljen' för uttryck för idéer om aktivitet (Panksepp och Bernatzky, 2002; Panksepp och Trevarthen, 2009), är byggstenarna i det som blir specifika kulturella instanser av musikkonsten och dans, teater och annan tidskonst (Blacking, 1995).
När barnet växer och blir ett barn, deltar hon eller han ivrigt i ett barns musikaliska kultur på lekplatsen (Bjørkvold, 1992). Snart leder mer formell utbildning med en lärare till inlärning av traditionella musiktekniker. Det är vid denna tidpunkt som barnets medfödda kroppsvitalitet i kommunikativ musikalitet kan uppmuntras och stärkas genom känslig, respektfull, lekfull, kulturellt informerad undervisning (Ingold, 2018). Å andra sidan kan den vissna under tyngden av påtvingad disciplin för att anpassa sig till redan existerande kulturella regler utan att uppmärksamma initiativet och glädjen av den studerandes eget musikskapande.
Fortsättn text:
The central importance of our abilities for music as part of what sustains our well-being is supported by evidence that communicative musicality strengthens emotions of social resilience to recover from mental stress and illness (Pavlicevic, 1997, 1999, 2000). Drawing on the experience of the first author as a counselor, we argue that the strength of one person’s communicative musicality can support the vitality of another’s through the application of skilful techniques that encourage an intimate, supportive, therapeutic, spirited companionship.
Turning to brain science, focussing on hemispheric differences in performance and in response to music, and the affective neuroscience of Jaak Panksepp (1998), we emphasize that the psychobiological purpose of our ‘muse within’ (Bjørkvold, 1992) grows from the integrated rhythms of neural energy for prospective, sensation-seeking affective guidance of vitality of movement in the brain (Goodrich, 2010; Stern, 2010).
Fortsätt läsa hela artikeln här:»
We conclude with a Coda – an enquiry into the philosophy of the Scottish Enlightenment, which built on the work of philosophers Heraclitus and Spinoza. This view of living in community gives innate sympathy or ‘feeling with’ other humans a fundamental role within a duplex mind seeking harmony in relationships by attunement of motives (Hutcheson, 1729, 1755). It places the shared experience of sensations of living – our communicative musicality – ahead of logic formulated in symbols of language.
Music Moves US – Embodied Narratives of Movement
Small (1998) calls attention to music as intention in activity by using the verb musicking – participating as performer or listener with attention to the sounds created and the appreciation and participation by others. The compelling quality of music comes from the relationships of sounds, bodies and psyches. ‘Musicking’ points to our musical life in active ‘I-Thou’ relationships. Only in this intimacy of consciousness and its interests can we share ‘I-It’ identification and use of objects, giving things we use, including musical compositions, meaning (Buber, 1923/1970)
Ytterligare referens:
Gabrielsson, A., and Juslin, P. N. (1996). Emotional expression in music performance: between the performer’s intention and the listener’s experience. Psychol. Music 24, 68–91. doi: 10.1177/0305735696241007
DET ”MUSISKA”= ORDLÖS KOMMUNIKATION, LEK OCH KREATIVITET SOM GER LIVET INNEHÅLL OCH MENING GENOM ATT BL A SPEGLA KÄNSLORNAS FORM I VÅRT INRE
Den norska professorn i musikvetenskap / musikpsykologi Jon-Roar Björkvold, vars doktorsavhandling handlade om barns spontansång, (och som även Trevarthen refererar till i sin artikel här ovan!) utgav 1989 det mer populärvetenskapliga verket ”Det musiske menneske” översatt till svenska 1990 på Runa Förlag AB, använder genomgående begreppet ”musisk” för den form av interpersonell interaktion som kommuniceras ordlöst - dvs närmare bestämt med musikens grundläggande element och skriver om det i inledningen i det första kapitlet, med rubriken:
MMM
Grunden läggs i det ofödda barnet:
Ljud
Rörelse
Rytm
Den musiskt akustiska / kroppsspråkliga interaktionen barn / vårdnadshavare sinsemellan utgör dock fortgående centrala element i anknytningsprocessen, då det är med hjälp av den som vårdnadshavar-en - arna, kanske mer än med själva den verbala kommunikationen, tonar in och lyhört registrerar barnets allmänna mående och behov.
Länkar till sidorna på hemsidan AKTION #eftervåldet - se längre ner!
ANALYS AV SVT:s DOKUMENTÄRSERIE:
ATT RÄDDA ETT BARN
Redogörelse av det bedrägliga upplägget kring tillkomsten av ”dokumentärserien”: ATT RÄDDA ETT BARN och den ideologiskt kunskapsfientliga agenda den ingår i, som SVT Dokument inifrån anslutit sig till i sina tidigare produktioner sen ”Könskriget” sändes 2005
KARTA OCH KOMPASS TILL DRAMATURGIN
DEL 1: MÖRKA KRAFTER
PROLOG:
1:2 ROLLFIGUR NR 1: UPPVIGLARE MOT LAG OCH ORDNING
1:3 ROLLFIGUR nr 2 OCH 3 - UPPVIGLARENS ADJUTANTER OCH "CIVILISATIONENS" FIENDER
1:5 FILMADE DOKUMENT ISTÄLLET FÖR GRANSKADE
1:6 FAKTA ELLER FEJK OM BARNETS VITTNESMÅL?
PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST
EPILOG:
1:7 "KONSPIRATIONSTEORIER" - ELLER VÄLGRUNDADE MISSTANKAR OM KORRUPTION?
Del 2: EN NY MÄKTIG MOTSTÅNDARE
2:1 VILSELEDANDE SPÅR I WALLRAFFANDET
2:2 ROLLFIGUR nr 4: DEN VILSELEDDA BARMHÄRTIGA SAMARITEN
2:3 ROLLFIGUR nr 5: DEN SKUMMA INFILTRATÖREN OCH UPPVIGLAREN MOT LAG OCH ORDNING - MAMMANS OMBUD
2:4 MODER SVEA OCH DEN GODA FÉN VALLAR DE VILSEGÅNGNA TILLBAKA I FÅLLAN IGEN
Del 3: ETT MÄKTIGT NÄTVERK
3:2 LJUSETS RIDDARE "AVSLÖJADE" SOM MÖRKRETS
3:3 DAGS FÖR OFFENTLIG AVRÄTTNING AV BRY-HÄXANS ADJUTANT - DEN HORNFÖRSEDDA BRY-TROLLGUBBEN »
REFERENSER TILL FAKTA OCH SAKKUNSKAP SOM MYNDIGHETERNA OCH SVT / BO-GÖRAN BODIN NEGLIGERAR
FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 1 »
FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 2 »
EXPERTER SOM DISKVALIFICERAS AV AMATÖRER »
STOR OKUNSKAP OM GRUNDLÄGGANDE UTREDNINGSMETODIK »
MAMMANS ADVOKAT ANNA EDELHJELM I OHELIG ALLIANS MED ATSUB »
KOLLEKTIV JO-ANMÄLAN TILL CHEFS-JO ELISABETH RYNNING »
PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST»
.............................................................................................................
Länkar till sidorna på hemsidan AKTION #eftervåldet:
AKTION #eftervåldet mot samhällsskadlig myndighetsutövning
BEGREPPET EFTERVÅLD INFÖRLIVAT I DEN DEN OFFENTLIGA DISKURSEN
RÖSTER FRÅN AKTION #eftervåldets UPPROP
PRESENTATION AV #eftervåldets ÖVERGRIPANDE UPPLÄGG, KRITK, FAKTA OCH KUNSKAPSUNDERLAG
ENKÄTSVAR från 16 föräldrar utsatta för VSNR & EFTERVÅLD
IDEOLOGISK, POLITISK, EKONOMISK ANALYS
MYNDIGHETSUTÖVNING MED FALSK VARUDEKLARATION
2) Bristande språklig precisering, avgränsning och stringens
ANGELÄGEN FORSKNING OCH VETENSKAP SOM FÖRBIGÅS
SAMMANFATTNING AV MARIA KARLSSONS GRANSKNING AV DOMAR
Domar vari pappor gjort sig skyldiga till VSNR
BRUTALISTEN MATS SJÖSTEN - BOSS ÖVER VÅRDNADSMÅL SEDAN 90-talet
DE STATLIGA VÅRDNADSUTEDNINGARNA
LANDETS FRÄMSTA EXPERT PÅ VÅRDNADSMÅL
AVSLÖJANDE GRANSKNING AV MATS SJÖSTENS DOM I VARBERGFALLET
MAILVÄXLING MED LAGMAN MATS SJÖSTEN OCH HOVRÄTTSASSESSOR KARIN LAMBERTZ
MATS SJÖSTEN OM FN:s BARNKONVENTION
KÖPTA S.K. UTREDARE / MEDLARE och VITTNESPSYKOLOGER MED FALSK VARUDEKLARATION
LENA HELLBLOM SJÖGRENS FALSKA RETORIK
Lobbar Familjerättssocionomernas Riksförbund för PA(S) i hemlighet?
Carolin Robsons hemställan till myndigheterna angående PA(S)-relaterad myndighetsutövning
DEN 7-årige VICTORS FALL - ÄNNU ETT FALL MED LENA HELLBLOM SJÖGRENS INBLANDNING
2 .Föräldern Maria A:s fall publicerad i Aftonbladet 2017.
4. Svea Hovrättsmålet med Thomas Bodström som mammans ombud
5. Vårdnadsmålet vid Varbergs tingsätt och Mats Sjösten som domare
6) 12-årig suicidal pojke tvångsförflyttas till sin förövare
8) Den 7-årige Victors fall
Mammors rapporter i 16 enkätsvar
DEN 7-årige VICTORS FALL - ÄNNU ETT FALL MED LENA HELLBLOM SJÖGRENS INBLANDNING
SJÄLVBIOGRAFIER AV UTGIVNA AV FÖRÄLDRAR UTSATTA FÖR VSNR & EFTERVÅLD
VERONICA AXELSSON - DET HÄNDER INTE MIG
___________________________________
Övriga hemsidor:
JUSTITIEMORDET PÅ CARINA SÄLLBERG
ANALYS AV SVT / BODINS "ATT RÄDDA ETT BARN"
TONÅRSFLICKORNA SARA OCH LINDAS BERÄTTELSE OM SIN RÄTTSLÖSHET
Länkar till sidorna på hemsidan AKTION #eftervåldet- se längre ner!
ANALYS AV SVT:s DOKUMENTÄRSERIE:
ATT RÄDDA ETT BARN
Redogörelse av det bedrägliga upplägget kring tillkomsten av ”dokumentärserien”: ATT RÄDDA ETT BARN och den ideologiskt kunskapsfientliga agenda den ingår i, som SVT Dokument inifrån anslutit sig till i sina tidigare produktioner sen ”Könskriget” sändes 2005
KARTA OCH KOMPASS TILL DRAMATURGIN
DEL 1: MÖRKA KRAFTER
PROLOG:
1:2 ROLLFIGUR NR 1: UPPVIGLARE MOT LAG OCH ORDNING
1:3 ROLLFIGUR nr 2 OCH 3 - UPPVIGLARENS ADJUTANTER OCH "CIVILISATIONENS" FIENDER
1:5 FILMADE DOKUMENT ISTÄLLET FÖR GRANSKADE
1:6 FAKTA ELLER FEJK OM BARNETS VITTNESMÅL?
PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST
EPILOG:
1:7 "KONSPIRATIONSTEORIER" - ELLER VÄLGRUNDADE MISSTANKAR OM KORRUPTION?
Del 2: EN NY MÄKTIG MOTSTÅNDARE
2:1 VILSELEDANDE SPÅR I WALLRAFFANDET
2:2 ROLLFIGUR nr 4: DEN VILSELEDDA BARMHÄRTIGA SAMARITEN
2:3 ROLLFIGUR nr 5: DEN SKUMMA INFILTRATÖREN OCH UPPVIGLAREN MOT LAG OCH ORDNING - MAMMANS OMBUD
2:4 MODER SVEA OCH DEN GODA FÉN VALLAR DE VILSEGÅNGNA TILLBAKA I FÅLLAN IGEN
Del 3: ETT MÄKTIGT NÄTVERK
3:2 LJUSETS RIDDARE "AVSLÖJADE" SOM MÖRKRETS
3:3 DAGS FÖR OFFENTLIG AVRÄTTNING AV BRY-HÄXANS ADJUTANT - DEN HORNFÖRSEDDA BRY-TROLLGUBBEN »
REFERENSER TILL FAKTA OCH SAKKUNSKAP SOM MYNDIGHETERNA OCH SVT / BO-GÖRAN BODIN NEGLIGERAR
FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 1 »
FAKTA I FALLET ANNA & ELIAS nr 2 »
EXPERTER SOM DISKVALIFICERAS AV AMATÖRER »
STOR OKUNSKAP OM GRUNDLÄGGANDE UTREDNINGSMETODIK »
MAMMANS ADVOKAT ANNA EDELHJELM I OHELIG ALLIANS MED ATSUB »
KOLLEKTIV JO-ANMÄLAN TILL CHEFS-JO ELISABETH RYNNING »
PAPPAN SÄTTER DIAGNOS PÅ MAMMAN OCH SÖKER EFTER EN GRÄVANDE JOURNALIST»
.......................................................
Länkar till sidorna på hemsidan AKTION #eftervåldet:
AKTION #eftervåldet mot samhällsskadlig myndighetsutövning
BEGREPPET EFTERVÅLD INFÖRLIVAT I DEN DEN OFFENTLIGA DISKURSEN
RÖSTER FRÅN AKTION #eftervåldets UPPROP
PRESENTATION AV #eftervåldets ÖVERGRIPANDE UPPLÄGG, KRITK, FAKTA OCH KUNSKAPSUNDERLAG
ENKÄTSVAR från 16 föräldrar utsatta för VSNR & EFTERVÅLD
IDEOLOGISK, POLITISK, EKONOMISK ANALYS
MYNDIGHETSUTÖVNING MED FALSK VARUDEKLARATION
2) Bristande språklig precisering, avgränsning och stringens
ANGELÄGEN FORSKNING OCH VETENSKAP SOM FÖRBIGÅS
SAMMANFATTNING AV MARIA KARLSSONS GRANSKNING AV DOMAR
Domar vari pappor gjort sig skyldiga till VSNR
BRUTALISTEN MATS SJÖSTEN - BOSS ÖVER VÅRDNADSMÅL SEDAN 90-talet
DE STATLIGA VÅRDNADSUTEDNINGARNA
LANDETS FRÄMSTA EXPERT PÅ VÅRDNADSMÅL
AVSLÖJANDE GRANSKNING AV MATS SJÖSTENS DOM I VARBERGFALLET
MAILVÄXLING MED LAGMAN MATS SJÖSTEN OCH HOVRÄTTSASSESSOR KARIN LAMBERTZ
MATS SJÖSTEN OM FN:s BARNKONVENTION
KÖPTA S.K. UTREDARE / MEDLARE och VITTNESPSYKOLOGER MED FALSK VARUDEKLARATION
LENA HELLBLOM SJÖGRENS FALSKA RETORIK
Lobbar Familjerättssocionomernas Riksförbund för PA(S) i hemlighet?
Carolin Robsons hemställan till myndigheterna angående PA(S)-relaterad myndighetsutövning
DEN 7-årige VICTORS FALL - ÄNNU ETT FALL MED LENA HELLBLOM SJÖGRENS INBLANDNING
2 .Föräldern Maria A:s fall publicerad i Aftonbladet 2017.
4. Svea Hovrättsmålet med Thomas Bodström som mammans ombud
5. Vårdnadsmålet vid Varbergs tingsätt och Mats Sjösten som domare
6) 12-årig suicidal pojke tvångsförflyttas till sin förövare
8) Den 7-årige Victors fall
Mammors rapporter i 16 enkätsvar
DEN 7-årige VICTORS FALL - ÄNNU ETT FALL MED LENA HELLBLOM SJÖGRENS INBLANDNING
SJÄLVBIOGRAFIER AV UTGIVNA AV FÖRÄLDRAR UTSATTA FÖR VSNR & EFTERVÅLD
VERONICA AXELSSON - DET HÄNDER INTE MIG
___________________________________
Övriga hemsidor:
JUSTITIEMORDET PÅ CARINA SÄLLBERG
ANALYS AV SVT / BODINS "ATT RÄDDA ETT BARN"
TONÅRSFLICKORNA SARA OCH LINDAS BERÄTTELSE OM SIN RÄTTSLÖSHET